Shopping

Krav

Har du mottatt varer som er defekte? Returner dem med et riktig utfylt reklamasjonsskjema som du kan laste ned nedenfor. Følg bare disse trinnene for en vellykket klage:

Procedure for krav

  1. Du er forpligtet til at indsende varerne til reklamation rengjorte, fri for alle urenheder og desinficerede.
  2. Pak venligst varerne ind, så de ikke bliver beskadiget under transporten. Det vil være bedst at bruge en kasse (behøver ikke at være den originale). Vedlæg en kopi af fakturaen og en udfyldt reklamationsformular, som kan downloades her:

    Skadeanmeldelse

  3. Send de pakkede varer til vores adresse, eller få en gratis returlabel HER. Det er nødvendigt at inkludere returformularen i pakken.
    Vigtig meddelelse
    • Bemærk, at vores system viser amerikanske størrelser, så det, du ser i ordrebekræftelsen og på din faktura, er en amerikansk størrelse.
    • Vi anbefaler at sende ordren med sporing og forsikring. Opbevar kvitteringen for porto.
  4. Når vi har modtaget de reklamerede varer på vores lager, begynder en reklamationsperiode på 30 dage (kan være længere efter forudgående aftale). Du vil blive informeret om alle vigtige opdateringer via e-mail eller telefon.

Politik for returnering

  1. Varerne skal returneres uden forsinkelse, lige efter at fejlen er blevet opdaget. Kontinuerlig brug af dine sko kan øge eventuelle eksisterende skader på dem, hvilket kan være en grund til, at vi afviser dit krav.
  2. Garantiperioden for alle varer er 24 måneder fra leveringsdatoen.
  3. Garantiperioden må ikke forveksles med varens holdbarhed. Holdbarhed henviser til varens evne til at modstå slitage og nedbrydning, når den bruges korrekt og passes på, i betragtning af dens formål, egenskaber og forskelle i brugsfrekvenser.
  4. Hvis køberen modtager varer, der ikke svarer til beskrivelsen på hjemmesiden eller har nogen fejl, skal han/hun informere sælgeren om problemet uden forsinkelse (op til 5 dage efter modtagelse af varerne) via e-mail eller telefon.
  5. Hvis køberen modtager beskadigede eller fejlbehæftede varer, har han/hun ret til at gøre krav gældende over for sælgeren.
  6. Under fejl forstås en ændring i varens egenskaber, der skyldes brug af uegnet eller lavkvalitetsmateriale, brud på produktionsprocessen eller uegnet konstruktionsløsning.
  7. En ændring af varens egenskaber i garantiperioden betragtes ikke som en fejl, hvis ændringen er resultatet af utilstrækkelig slitage, manglende eller utilstrækkelig pleje, naturlige materialeændringer, skader forårsaget af køberen eller tredjepart og/eller enhver anden forkert indgriben.
  8. Kravet anses for at være korrekt indgivet, hvis de returnerede varer er komplette, og der ikke er sket nogen overtrædelse af hygiejnen. Køberen er forpligtet til at returnere varerne rene og uden hygiejniske mangler. Virksomheden Footshop a.s., der driver e-shoppen www.footshop.dk/da, har ret til at afvise dit krav, hvis de returnerede varer ikke opfylder principperne for generel hygiejne (baseret på forordning 91/1984 i den tjekkiske nationale lovsamling).
  9. Dit krav, herunder eliminering af fejlen, vil blive behandlet inden for 30 dage efter, at det er blevet indgivet korrekt. En autoriseret medarbejder kan aftale en længere periode med køberen i begrundede tilfælde.
  10. Køberen skal sende reklamationsformularen sammen med varerne og en kopi af fakturaen til følgende adresse: